Het Keuringsstation

Voor al uw keuringen, inclusief APK!

Wij zijn gecertificeerd om keuringen uit te voeren aan:

  • APK keuring van trucks/trailers
  • APK keuring van aanhangwagens/opleggers
  • APK keuring van personenwagens
  • APK keuring van campers
  • APK keuring van trucks/trailers
  • LPK keuring van laadkleppen
  • STEK/CFK keuring van koelmachines
  • SCM keuring van autoalarmsystemen
  • het eiken van tachografen
  • U ziet het al u kunt bij ons voor bijna alles terecht

Door dat wij meerdere erkenningen hebben kunnen wij uw complete combinatie keuren, en hoeft u dus niet naar verschillende adressen.

Lees meer

 

Lukraak componenten wisselen is aan Joop van Zonsbeek niet besteed: ‘Ik wil weten wat er aan de hand is. Daarom is het gebruik van hoogwaardige diagnosetestmeters essentieel.’ Het gegeven dat hij de voertuigen belast kan meten, is daarbij erg belangrijk: ‘Doordat mijn diagnosetestmeter via Bluetooth draadloos communiceert met mijn laptop, kunnen we alle parameters uitlezen. Eén monteur zit achter het stuur van het testvoertuig, de andere monteur leest op afstand alle relevante informatie uit. Je kunt als het ware live meekijken wat er in het voertuig gebeurt.’

Hoogwaardige kennis en technologie

‘Voor een professionele uitvoering van dit optimalisatieproces, werken wij met goed opgeleide autotechnici en de meest geavanceerde apparatuur, zowel in hardware als in software. Zo beschikken we over een permanente rolbaanopstelling met computers waarmee we de parameters/kernvelden van de software van uw auto perfect op elkaar kunnen afstemmen. En om altijd geïnformeerd te blijven over de nieuwste technologieën en technieken, volgen onze medewerkers regelmatig curussen bij de HAN (Hogeschool Arnhem Nijmegen). Voor u de beste garantie dat u bij ons terecht kunt voor de meest geavanceerde technieken en de beste kwaliteit.’

Testbank – vermogensbank

In ons bedrijf hebben we een afdeling waar we alle soorten bedrijfswagens ,op een rollenbank (vermogensbank) vol gas en of vol vermogen kunnen laten draaien. Tijdens die rit kunnen we alle belangrijke parameters realtime uitlezen of loggen (opnemen).

De vermogensbank kan al omgaan met hybride trucks en kan als een van de weinige in Nederland ook het voertuig aandrijven om bijvoorbeeld regeneratie stroom te kunnen meten , daarmee bedoel ik dan dus de stroom die tijdens het remmen van het voertuig vrijkomt en die we dan weer terug in de accu willen zien .

We hebben overigens onze testbank zo ingericht met een speciale oplegger met een elektrische verstelbaar test gewicht dat we zeer snel kunnen beginnen met meten zonder ingewikkelde opspan situaties

Tijdens die rit wordt ook een uitlaatgas analyse gemaakt (hoeveel lucht er ongebruikt weer naar buiten gaat H.C.meting)maar een uitlaatgas temperatuur meting is natuurlijk van groot belang,

Uitlaatgasanalyse

– H.C.meting (hoeveel lucht er ongebruikt weer naar buiten gaat)
– Uitlaatgas temperatuur meting

Aan de hand van al die gegevens kunnen we dan vast stellen in welke richting het probleem zich verschuilt

Op deze testbank kan het exacte gebruik van de vrachtwagen worden nagebootst doordat we met verstelbare lasten en weerstanden werken. Zodoende ontdekken we snel wat u bedoelt en kunnen we daar wat aan doen. Na onze aanpassingen of reparaties gaat de vrachtwagen ook altijd weer op de testbank en leggen we de 2 resultaten naast elkaar zodat u kunt zien wat de verandering voor u betekent.

Maar ook zaken als onderhoud komen op de testbank direct aan het licht , wat dacht u bijvoorbeeld van een door vliegen en ander vuil een sterk vervuilde intercooler  die de lucht inlaattemperatuur niet goed meer in de hand heeft ,en daardoor de computer van het motormanagement het vermogen  terugzet naar een lagere waarde om het milieu te dienen en natuurlijk de roetfilter te sparen zodat die niet continu hoeft te regenereren ,wat uiteindelijk ook weer brandstof spaart.

Scoop meter

Bij storingen hebben we schakelklachten genoemd . Daarbij bedoel ik dan het soms onnauwkeurig schakelen van gerobotiseerde versnellingsbakken . Dit probleem vinden we bijvoorbeeld vaak in de naaf van een bedrijfswagen een vuil poolwiel kan soms al een hoop narigheid geven.

Dit kan redelijk makkelijk gevonden worden met een scoop meter. Daar hebben we er dan ook drie van in huis, twee digitalen en een analoge. De nieuwste digitale kan zelfs tot 40mhz voor de specialisten onder ons .maar met ook een can bus analyse kun je dit soort afwijkingen wel aan licht brengen .

Dus: Meten is Weten

– Vooraf testen
– Analyseren
– Oplossen
– Achteraf testen

Resultaten weergeven en met u delen.

Ook voor als u geen probleem heeft!

Een probleem in de vrachtwagen kan er zitten zonder dat u het merkt. Op het moment dat u iets merkt kan het al te laat zijn en kan dit het gevolg zijn van een defect wat er al langere tijd zit. Zoals het verstandig is dat topsporters zicht regelmatig laten testen omdat hun lichaam aan zware inspanning bloot staat, is het verstandig om uw wagenpark regelmatig te laten checken.

 

Jarenlang was het gebruikelijk om bij storingen aan het injectiesysteem van uw vrachtwagen om alle injectoren te vervangen. Men was dat nou eenmaal zo gewend geraakt het werd daarom vaak gedaan. Tegenwoordig leven we wat dat betreft in een hele andere tijd. Met onze testbank zijn wij in staat om de prestaties van de injectoren van de vrachtwagen individueel te testen. In veel gevallen blijken er maar één of twee injectoren ondermaats te presteren. Door deze middels een test te identificeren hoeven we alleen die haperende injectoren te vervangen of te repareren waardoor je al snel duizend of meer euro bespaart!

Een flinke besparing bij alle merken

Moderne injectoren zorgen ervoor dat de dieselmotoren beter en zuiniger functioneren. Dat houd ook in dat ze behoorlijk complex zijn geworden, in 1 cyclus is er een voor-injectie, na-injectie en een hoofd-injectie. Dit alles gebeurd dan in enkele Nanoseconde . De meeste meetapparatuur die we hebben gaat dan ook tot 40 MHz ( 40 mega hertz of anders gezegd 40.000.000 wisselingen per seconde) in de meeste gevallen is er toch nog steeds een reparatie mogelijkheid van de injectoren, daarvoor hebben we een speciaal ingerichte cleanroom, om stofvrij te kunnen werken. We hebben in ons bedrijf een ultra moderne Bosch EPS 815 testbank en daarmee kunnen we alle moderne injectoren en hoge drukpompen (commonrail pompen) testen volgens fabrieksgegevens , zelfs de nieuwste Delphi systemen. Wij testen alle injectoren van bijna alle merken. Voor deze merken kunt u altijd bij ons terecht:

  • DAF
  • Iveco
  • MAN
  • Mercedes
  • Scania
  • Volvo

Een basismeting vind plaats voor €130,00 waarmee de diagnose betreffende de storende injectoren gedaan kan worden. De test wijst uit welke injectoren vervangen dienen te worden.

Hoeveel bespaar ik dan?

Stel u heeft een truck met 6 injectoren die voor een vervanging gemiddeld zo’n €800,00 kosten. Wanneer u ze allemaal laat vervangen kost het u zo’n €4800,00. Een prijzig verhaal. U betaald bij ons altijd €130,00 voor de diagnose. Stel dat hier een vervanging van twee injectoren naar voren komt dan kost u dat slechts €1600,00. Het is dus zeer de moeite om met deze manier van werken aan de slag te gaan als uw injectsysteem niet optimaal werkt.

Vrijblijvende aanvraag doen voor testen van injectiesysteem

Heeft uw vrachtwagen klachten zoals bijvoorbeeld een hoger verbruik waarbij u inschat dat het aan de injectoren ligt? Omschrijf dan uw probleem in het formulier hieronder. Na invullen van het formulier zal Joop u benaderen om geheel vrijblijvend verder te bekijken of een test voor u zinvol is. Mochten we sam en tot de conclusie komen dat het nut heeft om de truck te testen? Dan plannen wij een afspraak in om u fors wat geld te besparen en de auto te testen. U bent van harte welkom. Neem direct contact met ons op!

Tuning en Optimalisatie

Wij optimaliseren uw trucks voor brandstofbesparing!

Wat is Chiptuning?tuning2

Tegenwoordig worden de meeste motoren in auto’s door een computer (regelapparaat) aangestuurd. Deze regelt continu onder meer de ingespoten hoeveelheid brandstof, de turbodruk en het ontstekingstijdstip. Bij `chiptuning’ optimaliseren wij de programma’s die aan de hand van vele parameters (gemeten waarden) het motormanagement vormen. De chips in een ECU* zijn geladen met software welke bij de fabriek is geïnstalleerd. Vaak zijn deze programma’s geschreven ver binnen de maximale belasting van de desbetreffende automotor. De ruimte biedt dus de mogelijkheid de sofware te optimaliseren, zonder dat de motor onherstelbaar beschadigd raakt. Sommige fabrikanten brengen zelfs verschillende vermogensvarianten van dezelfde motoren op de markt. Indien men de sterkere versie overweegt aan te schaffen bij de dealer, kan men ook voor chiptuning kiezen. Door middel van vermogensoptimalisatie  kan vaak hetzelfde resultaat bereikt worden, als

wanneer men een nieuwe auto aanschaft met meer vermogen en koppel.

Dieselservice Joop van Zonsbeek stemt met behulp van speciale software en onze eigen vermogenstestbank de parameters/kernvelden opnieuw, maar dan meer ideaal op elkaar af. Dit alles resulteert bij turbomotoren van 20 tot 40% prestatieverbetering, dus koppel (trekkracht/Nm) en vermogen (Pk). Bij atmosferische motoren is de winst een 7 à 9%. Door Chiptuning reageert de motor van de auto sneller en direct op gaspedaalbewegingen, daardoor wordt ook de motor levendiger en sneller.

Bij een onveranderde rijstijl is een brandstof reductie realiseerbaar omdat het rendement van de motor wordt verhoogd. Dit betekend in de praktijk dat er gemiddels 7% zuiniger gereden wordt.
Dat levert de gemiddelde transporteur toch al besparing op van 2500 Euro per jaar bij 100.000 km per jaar.

Onze Diagnoses

Wij hebben de meest geavanceerde apparatuur en beste training!

Diagnose

Hoe vaak wordt er niet zomaar wat vervangen en is het probleem nog niet opgelost.

Wij zijn voorzien van de meest geavanceerde apparatuur, onderhoud gegevens en training van Bosch, wereldwijd marktleider van diesel injectie systemen. Wij kunnen middels onze vermogenstestbank road tests uitvoeren onder verschillende omstandigheden, om ook zeer complexe storingen te kunnen oplossen

Scholing

Naast de geschikte apparatuur hebben wij (natuurlijk) ook goed geschoold personeel in dienst zoals een diagnosetechnicus. Ons personeel gaat regelmatig naar cursussen om goed op de hoogte te blijven van de vele ontwikkelingen in onze branche. Kortom, u kan weer veilig en zorgenloos de weg op.

Hieronder vindt u een reportage van ons bedrijf in het vakblad A.M.T. (Auto & Motor Techniek)

diagnose_meterdiagnose

Hydroliek

Wij onderhouden, repareren en verkopen hydraulische systemen!

Het bedrijf heeft zich de laatste jaren ook gericht op diverse oliedruksystemen van bijvoorbeeld auto-laadkranen en laadkleppen. Wij zijn dan ook een dealer voor FASSI laadkranen.

Tevens beschikken we over een zeer groot assortiment slangen en koppelingen om zelf met een zware pers hydraulische slangen met goede kwaliteit te persen
Met deze pers kunnen we de slangen dus gelijk op maat maken.
Naast onderhoud en reparatie van hydraulische systemen worden er bij ons ook nieuwe of gebruikte kranen verkocht en opgebouwd.

hydrauliek pomp

Koeling

Wij kunnen u helpen met uw koelingsproblemen!

Ons bedrijf heeft zich de afgelopen jaren gespecialiseerd in transportkoeling en aircosystemen. Hiervoor hebben we zgn. servicemonteurs koudetechniek in dienst met de benodigde CFK-diploma’s.

U kunt bij ons dus altijd terecht voor reparatie of onderhoud van aircosystemen en transportkoeling van trucks en trailers. Om deze handelingen uit te voeren beschikken we natuurlijk over de juiste testapparatuur en de benodigde koude middelen.

 

koeling1